Hans-Inge.reismee.nl

Cuba, het land van Mojito's, rum, dikke sigaren en nog veel meer......

Nog bijna 2 weken en dan gaan we richting Cuba!!!

We gaan proberen om weer een reisverslag bij te gaan houden, maar aangezien het internet daar vreselijk langzaam, duur en op de meeste plekken niet aanwezig is, hier alvast een route beschrijving zoals we die tot nu toe gemaakt hebben. Als het niet lukt met de reisverslagen, gaan we het achteraf thuis doen.

Natuurlijk zullen we er misschien onderweg van afwijken, maar dat is nu juist het leuke van zelf reizen i.p.v. met een groep.

Op 24 oktober vertrekken we om 13.35 met Martinair rechtstreeks naar Cuba. Het is daar 6 uur vroeger dus komen we om 17.50 al aan.

We hebben voor 3 nachten een koloniaal hotel geboekt in het oude deel van Havana,Hostal Valencia ligtmidden tussen de locals. Havana is een oude stad waarwe alle bekende plekken gaan bekijken en natuurlijk een drankje halen bij Bodequita del medio, de favoriete kroeg van Hemingway.

Na 3 dagen moeten we de auto ophalen en gaan we van Havana richting Pinar de Rio, de tabaksstreek van Cuba. Daar willen we de tabaksplantage vanAlejandro Robaina, een 90 jaar oude tabaksboer bezoeken die nog rondleidingen geeft.

Daarna richting Vinales wat ligt in de Vinales vallei. Daar willen we 2 nachten in een casa Particulaire slapen ( bij de mensen thuis dus!) De meeste cubanen verhuren 1 of 2 kamers en koken dan ook voor je. Zo kun je het echte cuba zien en ook nog de locale bevolking steunen, die het door de communisme toch al niet te breed hebben.

Na Vinales naar Soroa,waar we voor 1 nacht Hotel Soroa hebben geboekt.

Dit ligt midden in de natuur, een soort van Eco resort, heerlijk met zwembad( die we deze vakantie niet veel zullen zien)

Daarna door naar Guama, Hotel Guama. Dit kun je alleen met de boot bereiken en ligt in het grootste zoutwatermeer van Cuba. Hier blijven we 2 nachten in een Bungalow op het water.

Daarna gaat het via Cienfuegos, Trinidad, Camaquey, het gebergte Sierra Maestre,Bayamo, Santiago de Cuba,naar Baracoa.In deze plaatsen hebben we niks geboekt en gaan we weer in Casa Particulaires slapen. De laatste 3 nachten zijn in Guadalavaca, een toeristenplek waar we heerlijk in een All.inclusive hotel ( hotel Brisas) verblijven, heerlijk niksdoen op het strand! Hier moeten we ook de auto inleveren.

Op 13 november hebben we dan s'avonds een binnenlandse vlucht naar Havana, blijven nog 1 nacht in Hostal Valencia, hetzelfde hotel als in hetbegin.

14 nov. vliegen we om 20.10 weer terug, en op 15 nov. komen we om 13.40 weer terug op nederlandse bodem.

We hebben er onwijs veel zin in, al zal het hier en daar wel wat zoeken worden met rijden, aangezien er totaal geen bewegwijzering is, van verkeersborden hebben ze nog nooit gehoord. Een goede kaart is dus al aangeschaft , verder laten we het maar op ons afkomen en gaan we alleen maar genieten!

ingrid en peter

hoi hoi, we gaan het weer volgen allemaal, alvast heel veel plezier en goeie reis

Edo

Bij deze dus alvast een hele fijne vakantie

Gr.

Corrie

Jeetje, door de heisa hier helemaal vergeten dat jullie bijna naar Cuba gaan. Ik spreek je vast niet meer voor die tijd dus alvast een hele fijne vakantie en tot gauw daarna.
Dikke kus
Corrie

Petra

Dat ziet er uit als een geweldige reis.
Geniet ervan!
groetjes Petra

Connie & Dirk

Dat ziet er weer gewelidig uit!! Leuk dat we jullie kunnen volgen, HAVE FUN!!!!!!!!!!!!!!!!
-X-

gerwin en wil

hoi,wij wensen jullie een prettige en goede aankomst in het sigaren land,leuk dat we het kunnen volgen,groetjes

Connie

Hey hoe gaat het vakantiegangers?? Helemaal leuk in Cuba? Geniet er lekker van!!! Italie was weer heerlijk!
Doeiiii -X-