Hans-Inge.reismee.nl

Halverwege in Cuba, Trinidad!!

Hallo allemaal,

Eindelijk na bijna 1000 km met de auto een fatsenlijk internetcafe gevonden. We zitten nu in Trinidad, een prachtig koloniaal stadje, vol met keienstraatjes, gekleurde pastelkleurige huisjes, muziek op straat, dikke amerikaanse auto´s en heel veel kleurige mensen. Trinidad is echt een pareltje, met ook een prachtig strand waar we vandaag geweest zijn.

Na 2 dagen Havana rondgelopen te zijn, veel gezien, met de paardenkoets meegeweest, de toeristenbus en ook heel veel gelopen hebben we de auto opgehaald en zijn naar Vinales gereden. Onderweg n Pinar del Rio een tabaksfinca bezocht. Er is hier zo goed als geen bewegwijzering dus 1,5 uur lopen zoeken. vinales zelf is een erg leuk stadje.

Daarna naar Vinales, dit ligt midden in de tabaksregio van Cuba. We hadden daar al een Casa geboekt, erg leuk, een eigen huisje in de tuin bij een gezin met 3 kinderen. Zef hebben ze bijna niks maar wel een taart voor m´n verjaardag gekocht. Super lief dus. Ook nog een dag paardgereden door de vallei, veel ossenkarrern en cowboys, je komt in een compleet andere wereld terecht.

Toen naar Soroa, een hotel, lag mooi maar verder niet zo bijzonder.

Guama was prachtig , een hutje middenop een meer, om 7 uur s´morgens met een bootje naar de zonsopgang kijken en verder een beetje bij het zwembad doorgebracht.

In Cienfuegos, een adres uit de Trottergids geplukt, die was vol maar we konden terecht bij een vriendin. Een prachtig huis in koloniale stijl. Eigen slaapkamer, badkamer en douche, supereten dus helemaal goed.

In Cienfuegos 1 nacht gebleven en toen naar Trinidad. Het adres kregen we van de casa in Cienfuegos, het is van haar broer. Prachtig adres weer, kleine kamer en badkamer maar super lieve mensen, heel behulpzaam en met het gebrekkige spaans van mij en het engels van hun lukt het vrij aardig.

De rest en de foto´s volgen nog

Dikke kus uit Cuba!!

Edo

Geweldig en leuk om te lezen dat jullie weer een succes vakantie hebben daar.

Tot gauw weer

Herman Banning

Leuk dat jullie toch nog een goed internetcafe hebben kunnen vinden. Een leuk verhaal. Zo krijgen wij een indruk van jullie prachtige reis. Heel veel plezier en ik hoop nog op andere reisverhalen van jullie.

yvonne en natas

heel leuk en erg spannend allemaal nog heel veel plezier daar,dikke kus van ons

Connie

Hey vakantie gangers!! Eindelijk een berichtje van jullie :-) Zo te lezen hebben jullie het erg leuk daar. Al veel beleefd zeg! Ben erg benieuwd naar de foto's. Trinidad ziet er gaaf uit zeg op foto's van internet. Lekker genieten en nog heeeel veel plezier! Hier in het saaie Nederland is het koud en regenachtig, geen bal aan. Doeiiiii -X-

Ed en Karen

Ben zoooooooooo jaloers!

Maar ach, wij (4 meiden) gaan morgen een weekendje Enkhuizen doen, is ook leuk. En dat mooie, lekkere, warme weer verzin ik er dan wel bij.

Oh ja, mijn pa is nu ook in Cuba, mocht je 'm zien, doe 'm dan de groeten van ons. ;.)

Mick Molle

Goed te horen dat jullie genieten, leuk ook de verschillen met het westen te horen, geen bebording, hoe verwend zijn wij dan. Bebording en nog een tomtom. Zie halsrijkend uit naar de foto's.

Heel veel plezier nog en geniet ervan.

Groet Mick

ingrid en peter

hoi hoi, eindelijk een berichtje van jullie, het klinkt weer geweldig daar, ben ook echt blij om te horen dat jullie in het midden van het land zitten en dus niets met een vliegtuig te maken hebben, maar jullie zullen die berichten wel in nederland horen. veel plezier nog.

marijke

leuk dat het weer zo fijn gaat het is ook erg mooi daar van marisca begrepen .
heel veel plezier en tot ziens gr marijke

Corrie

Jeetje wat ben ik blij om te horen dat jullie ergens in de middle of nowhere zitten, gelukkig niet in het vliegtuig. Had best wel even paniek.
Geniet nog maar lekker en tot latersssss

gerwin en wil

het is goed te horen dat jullie het naar je zin hebben,zo te zien zijn wij erg verwend in nederland,trouwens hoe smaakt het bier ,groeten uit wijk

Rens

van ons weer een wat late reactie zoals gewoonlijk,
maarja druk met Gerrit voeren en weekendje weg.
De vakantie klinkt goed, nog even te gaan en dan...
Gr. nr. 107