Hans-Inge.reismee.nl

Nog een paar dagen...

Vandaag aangekomen in Guadalavaca, een badplaats aan de andere kant van Cuba. We hebben er 2100 km opzitten, gelukkig zonder lekke banden of andere narigheid. Ook hebben we net gelezen wat er met dat vliegtuig was , want nieuws horen of lezen we dus helemaal niet!

Na Trinidad zijn we nog naar Camaquey geweest, en naar Bayamo, waar we in een erg leuk hotelletje zaten, midden op het dorpsplein. Daarvandaan heben we de binnendoor weg naar Santiago genomen, nou dat hadden we beter niet kunnen doen. De weg was zo slecht dat we over 150 km 5 uur gedaan hebben. 2 bruggen waren verzakt, we konden er wel overheen maar het was levensgevaarlijk maar terug ging ook niet meer . Daarvoor was er nog een tunnel afgesloten waardoor we over een zandpad de berg over moesten, geduwd tegen de berg op door 3 jongens. Als we het hadden geweten hadden we het nooit gedaan. We hebben overnacht in een hotel in Marreo del Portillo , was wel errug lekker! Nog een gezellig avondje gehad met een gezeliig canadees stel uit Ontario. De dag daarna doorggegaan naar Santiago.

In alle plaatsen waar je komt zijn veel Canadezen en Duitsers, Nederanders komen we bijna niet tegen.

Santiago was een leuke plaats, we vonden snel een casa middenin de stad. De volgende dag nog een tour geboekt van een middag en s'avonds nog een optreden van een dovegoochelaar toen we koffie zaten te drinken. Binnen 2 telen was ik m'n horloge kwijt!!

Ook in Santiago de auto laten wassen vioor 1,50! We durfden hem zo ook niet in te leveren, hij zat onder de krassen van die bnnendoor weg! En dan heeft er ook weer iemand werk hier. De lonen liggen ( voor gestudeerde mensen, Universiteitsnivo) 20 euro per maand!!!! Dus wij zijn hier zowiezo de rijke toeristen, nou dat merk je dus vooral in Santiago, onwijs veel bedelaars, binnen 5 minuten heb je als je op een terras zit 2 bedelaars, iemand die je tekend, iemand die op de foto wil, uitgedost met dikke sigaar en al,en mensen die om zeepjes enzo vragen om je heen. We zijn maar binnen gaan eten want daar wordt je dus we gek van.

Nu nog lekker 3 dagen aan het strand, zaterdag vliegen we terug naar Havana, dan nog 1 nacht daar en zondag rond 20.00 viegen we terug, maandag staan we rond 13.30 weer op schiphol, met geloof ik een tussenlanding in Cancun, Mexico.

Weer een dikke kus van ons en bedankt voor jullie leuke reacties!!

En volledig verhaal + foto's volgt nog, maar eerst een heel uitgezoek ( 2000 foto's ofzo)

xxxxx Hans en Inge

Edo

Fijne tijd voor de rest en een behouden terug vlucht.

Corrie

Geniet nog even van de laatste dagen.

Connie

Hey vakantiegangers! Leuk om weer wat te lezen van jullie gebeurtenissen!! 5 uur voor 150 km...niet normaal meer joh! Maja gelukkig is alles goedgekomen. Weer wat meegemaakt! Vergeet je nooit meer. Jullie hebben er vast leuke foto's van! En je horloge heb je toch wel terug gehad, haha!Nu maar lekker genieten in jullie mooi hotelvan het zonnetje en de laatste dagies. Hier stormt het flink in Katwijk, niks an. Goede terugvluchten he! En ben erg benieuwd naar de foto's! Doeiii -X-

Je nichie uit Diemen

Hoi hoi, wat een belevenis weer. Leuk hoor. Geniet nog van jullie laatste paar dagen en dan weer heelhuids thuis.
Ben benieuwd naar de foto's.

Liefs Dianax

rens

fijn om weer wat te horen, kan ik Gerrit vertellen dat alles goed is met jullie.
Nog fijne dagen en tot maandag,
Gr. ons

margreet stigter

ik hoop dat jullie nog een paar leuke dagen
hebben want het is hier maar klote weer het is koud en het regend dus we zien jullie gauw weer groetjes henny en margeet

yvonne

nou, 5 uur over 150 km.dat is niets als het hier stormd doe je 5 uur over 10 km.maar dan wel hoef je niet geduwd teworden.nou dikke kus en tot maandag.doeiii yvonne en de rest.

peet en ing

nou nog maar even genieten hoor, het is hier toch waardeloos, ben benieuwd naar je fotos, goeie reis terug

Lianne

Hoi Inge,
Bedankt voor je reactie op Columbus. Onze site nieuwe naam; www.boschvertrekt.weblog.nl zonder streepje tussen web en log dus) is idd een maand uit de lucht geweest, omdat weblog overgezet werd naar Wordpress. Nu heb ik alleen maar een deel van het Senegal verhaal er nog op staan en de site ziet er niet uit. Hopelijk worden de ontbrekende verhalen snel weer geplaatst. Ik heb er een hoop werk aan de komende tijd om alles weer goed te krijgen.
Maar goed Maleisie, tof zeg! Je kunt mijn verhaal lezen op;
Je mag me voor vragen ook mailen op boschvertrekt@live.nl

Ik zal jullie site bij mijn favorieten zetten dan kan ik een beetje meelezen.
Senegal was geen aanrader, veel te zwaar, het leek wel een expeditie!
Maar goed we hebben het overleefd........
Groetjes Lianne