Hans-Inge.reismee.nl

Railey-Ao Nang-Bangkok

Nou,voorlopig hier even een laatste verhaaltje.

Maandag zijn we met de longtailboot van Railey Beach naar Ao Nang gevaren. De boot wacht op 8 personen en gaatdan weg dus dat duurde 3 kwartier! Het is maar 15 min.varen, daarna naar het guesthouse gegaan waar we al eerder geweest waren. Nu alleen 1 verdieping hoger en vond ik het nu zonder airco wel errug warm!

Verder hebben we eigenlijk niet veel meer gedaan dan aan het srand liggen. Aan het eind van het strand zaten erallemaal apen zagen we toen we een stuk gingen lopen. Natuurlijk weer geen camera bij me, wij de volgende dag terug , waren ze er dus niet!

Het heeft ook dinsdag nog even flink geregend en zijn we maar weer de massagesalon ingedoken.Was echt geen straf hoor!Die zijn hier op elke hoek,en zelfs op het strand een stuk met een stuk of 25 overdekte rijen bedden waar wel 500 man tegelijk gemasseerd kan worden. Moeten ze in ned.ook doen, 6 euro per uur voor oliemassage of 4 voor gewone massage !!!

Woensdagochtend hebben we de shuttlebus genomen naar het vliegveld, gaat allemaal zo makkelijk hier.Je koopt gewoon een kaartje bij een office en je wordt voor de deur opgehaald.

Om haf 3 liepen we weer in Bangkok,daar de taxi genomen naar het guesthouse, tas gedropt en lekker even het zwembad in.

'S avonds zijn we naar Lumpini bazaar geweest, een grote markt met wat leukere zaakjes als de gewone markten. Er is ook en groot gedeelte met ik denk wel 500 tafels en eromheen eettentjes waar je vanaf 20 cent gerechtjes kunt bestellen. Zo kun je ook wat verschillende dingen proberen. Ook is er een groot podium met optreden van bandjes enzo.

Daarna ook nog even naar PatPong geweest,de bekende buurt van de sexclubs, pingpong shows ect. Hier zit ook een avondmarkt maar het is alleen al leuk om hier mensen te kijken en hoe ze naar binnen geronseld worden.Kijk ook maar uit hier want de meeste vrouwen zijn ook man (of omgekeerd???) je weet maar nooit!

Toen we teruggingen met de taxi zagen we dat grote delen van de stad versiert worden voor de verjaardag van de koning. Koninginnedag bij ons is er niks bij. Iedereen is hier zowiezo heel erg begaanmet de koning en door de hele stad hangen grote portretten van hem. Nu dusnog wat meer , veel bloemenkansen, verlichtingen net als bij ons de kerstverlichtingen in bomen maar velemale meer en veel mooier.

Als we het hadden geweten hadden we nog 2 dagen langer gebleven5 dec. schijnt het een grote happening en overal feest te worden door de hele stad. Had wel leuk geweest om mee te maken! ( toch nog een rede om nog eens terug te gaan????)

De laatste dag( vandaag dus donderdag ( 03-12)) zijn we s' morgens na het ontbijt even naar de dokterspost gegaan t.o het guesthouse. Hans heeft al een paar dagen last van z'n oren en vannacht wel heel erg dus voor de zekerheid maar even vragen of het kwaad kan om te vliegen. Hij heeft medicijnen gehad en vanmiddag voelde hij al wat minder dus maar hopen dat hij er verder weinig last van heeft.

Daarna zijn we nar de Wat Arun geweest, een tempel die is gemaakt van Porceleine mozaiek stukjes. Dat was degene die we nog niet gezien hadden dus met de expressboot over de rivier daarheen.Je moet daarna nog de rivier recht oversteken met een pontje( kost 6 cent, waar heben we het over???) Daarna zijn we 2 haltes teruggevaren en daar uitgestapt. Er was weer een markt ( zijn hier ook op elk hoek, elke straat is 1 grote markt) Alleen waren hier weer geen toeristen en zijn ze ook nit zo opdringerig om van alles te willen verkopen. Bij een stalletje nog even wat gegeten ( nu we het toch ver prijzen hebben : 2 euro 40 voor 2 warme maaltijden en 2 blikjes drinken) en daarna door wat straten gelopen toen we op een soort groothandel terecht kwamen. Dit zijn erg leuke dingen want de mensen zien jou echt al een attractie,willen graag opde foto, laten jevan alles proeven.... Toen belandde we ook nog bij een tempel die ze ook aan het versieren waren voor de koning , er liepen veel monniken en je kon overal binnen kijken. Natuurlijk weer heel veel Boeddha beelden, veel goud,wierrook en lotusbloemen.

Terug nog even een duik in het zwembad, nu gaan we zo eten, daarna de spullen inpakken en douchen en rond 11 uur naar het vliegveld.

We hebben in 8 hotels en guesthouses geslapen, veel plekken bezocht ,veelleuke mensen ontmoet, heel erg veel gezien en zeker ook Cambodja vonden we allebei helemaal geweldig! Zeker het schooltje wat we daar bezocht hebben en ontdanks dat het een land is waar je nog steeds veel van de oorlog merkt ( en ook ziet) , zijn de mensen zo vriendelijk en behulpzaam

Het is altijd jammer om na zo'n reis weer naar huis te gaan, en je dan thuis weer druk te maken over vaak hele kleine dingen.

Hopenlijk hebben jullie dit reisverslag leuk gevonden om te volgen, wij iig wel om te schrijven en de reacties te lezen!!! De fotos volgen snel volgende week!

Rond 9 uur morgnochtend staan we weer in de kou met een winterjas aan op schiphol en zulen we nog wel eens aan het heerlijke azie terug denken!

Pa en Ma komen ons ophalen dus tot morgenochtend!

Liefs Hans en Inge

xxxxxxxxxxxxx

Connie

Een hele goede reis terug gewenst! En neem de zon mee in je rugzak want hier is het niks!!
Was erg leuk om jullie belevenissen te lezen!

marianne winkel

Hallo Inge en Hans

Welkom thuis, hoop dhet Hollandseat de terugreis goed is verlopen. Ik heb genoten van jullie verhalen en ben benieuwd naar de foto's. Nu maar weer wennen aan het Hollandse klimaat en Hollandse prijzen. Fijn week-end en tot horens, groetjes Marianne

Edo

Behouden reis, en heel hertelijke dank voor het laten meeleven van jullie vakantie.

Ik kan niet wachten op de foto's

Gr. Edo

a.altena@casema.nl

het was euk te volgen en zeker de moeite waardgr marijke en tot ziens en welkom in nederland

ingrid en peter

Hoi Hoi, goeie reis naar huis gewenst en dan het gewone leven weer in met alle normale prijzen, dat wordt weer even wennen, tot ziens in nederland

Lien

Geweldig om jullie ervaringen te lezen!
Inge, compliment hoe je alles op papier hebt gezet.
Is in ieder geval een vakantie die je nooit meer zal vergeten!
Goede reis naar 3-bergen!
Liefs Lien

Corrie & Menno

jammer dat het alweer over is, het was heel leuk om de reisverhalen te lezen en we hebben genoten. Goede reis naar huis en tot latersssss
Dikke kus

Jeannette

Erg leuk om jullie reis zo mee te beleven.
Dank je voor al het verslagwerk. Het scheelt wel veel bijpraten!
Welkom thuis het zal wel een grote omschakeling zijn qua weer maar vooral qua daginvulling.
Tot volgende week.
groetje

Mabelle

Beste Hans en Inge, erg leuk om jullie reis langs deze weg te kunnen volgen! Een boeiend verslag en prachtige foto's!