Hans-Inge.reismee.nl

Siem Riep

Zondag 15-11

Half 7 eruit, ja het blijft vakantie!!!, en om 8 uur worden we opgehaald met de bus voor de busrit naar Siem Riep. 4 Dollar voor 6 uur. Onderweg onwijs veel te zien, ossenkarren, gedroogde rijst, heeeeeel veel kinderen, rijstvelden, palmbomen.

Bij aankomst bij het busstation was er niemand om ons op te halen(we hadden onverwachts een andere busmaatschappij en iedereen heeft hier z'n eigen station)

Ze wilden ons wel brengen voor 1 dollar maar je raad het al, 100 meter verder werd er nog eens gevraagd waar we ook alweer heen moesten, en was het ineens te ver en koste het 3 dollar! Uitstappen dus en bij een ander ingestapt die het voor 2 dollar wilde doen. Hij praatte geen engels en wist het ook niet precies maar deed niet moeilijk .We waren bijna bij het hotel toen de auto aan kwam rijden die ons op moest halen.

Lotus Lodge is prachtig, heerlijk zwembad erbij, leuke kamer en een welkomstdrankje toen we aankwamen.

Daarna door de eigenaar Andre uitleg over de omgeving en de Lodge. We gaan morgen een rustig dagje houden en op ons gemak kijken wat we verder gaan doen en bekijken hier.

Maandag 16-11

Vanmorgen met de Tuktuk naar het centrum waar we naar de markt zijn geweest, beetje rondgekeken in het stadje. Veel kinderen ook weer die lopen te bedelen en dingen te verkopen.

Andre van Lotus Lodge sponsert een schooltje waar ze nog niet veel spullen hebben en aangezien er van het weeshuis bezoeken in PP niet veel is gekomen hebben we besloten om hier maar wat spullen voor te kopen. Dus op naar de Apotheek want er waren geen medische spullen, dus pleisters, verband , betadine ect gekocht .Daarna naar een grote winkel om potloden ,schriften, tekenpapier, stickers ect te kopen. Met 3 tassen vol kwamen we weer naar buiten.

Heerlijk nog wat gegeten , soort curry met rijst en Hans beef met groente en saus, heerlijk is het eten hier overal! En voor 8 dollar samen kun je nog eens uit eten!

Toen we terug kwamen nog lekker wat gezwommen en voor morgen een TukTuk geregeld om naar Angkor Wat ect te gaan. We gaan de kleine toer doen waar de belangrijkste tempels inzitten en de 2e dag gaan we naar een tempel buiten de stad. Ook willen we nog een trip gaan boeken om naar de Floating Villages te gaan, een drijvend dorp op palen, schijnt ook erg geweldig te zijn. Jullie horen het wel, we hoeven ons hier niet te vervelen!

Wel om half 4 op morgen want we gaan ook de zonsopkomst bekijken dus moeten we hier om half 5 weg!!! Afzien hoor !

Wordt weer vervolgt!!

Liefs Hans en Inge

Henk en Jeannette

Inge, je hebt veel huiswerk gedaan, maar dan ook weer een geweldige trip samengesteld en fijn dat we zo mee kunnen genieten. Nog veel plezier gewenst.
groetjes ook aan Hans

margreet en henny

wel leuk om met zon bus mee te gaan zie je nog eens wat ook langs de weg hier regend het al weer even en het is koud ook zeg ik ga zo wat eten henny komt zo thuis uit zijn werk groetjes henny en margreet

yvonne

hoi, het ziet er allemaal heel leuk uit,maar als wij mee gaan willen we niet zo vroeg op staan hoor,de zonsondergang is toch ook leuk!!!!!!!!! groetjes

Petra.

Ja hoor ik heb zwaar medelijden met jullie!! Ha Ha, als je iets wil zien van het land dan moet je soms wel vroeg je mandje uit, maar daar krijg je vast geen spijt van om naar de zons opkomst te gaan kijken, hoop voor jullie dat de zon zich niet veslaapt. Heel veel plezier van de reis en veel mooie dingen zien geniet ervan.

Liefs Petra.

Cindy Stigter

Zo te horen vermaken jullie je prima en zien jullie erg veel maar dat is ook de bedoeling van zo'n reis.
Bij ons (en Gerrit) alles OK, de normale dagelijkse dingen gaan bij ons gewoon door.
Groetjes en veel liefs,
bewoners + logee nr. 107

Edo Laarhoven

Leuk om je verhalen te lezen, en geweldig dat jullie daar wat halen voor dat schooltje.

Fijne reis nog verder en houd ons op de hoogte.