Hans-Inge.reismee.nl

Vervolg Siem Riep

Woensdag 18-11

Vandaag staat een bezoekje aan het schooltje op het programma. Vanmorgen met Lily( eigenares van Lotus Lodge en vrouw van Andre) met de TukTuk naar het schooltje gereden. We hadden eerst nog een kleine aanvaring met haar want wij hadden met de vrijwilligers afgesproken dat we aan Lily zouden vragen of hun Tuktuk chauffeur of de directeur ons op zou halen. Was schijnbaar toch niet goed doorgekomen en nu wilde ze ons de Tuktuk chauffeur 3 dollar laten betalen. Nou gaat het ons niet om die 3 dollar maar er staan bij de Lodge 2 autos voor de deur, en wij hadden al voor 50 Dollar spullen gekocht, hadden ze ons best even kunnen rijden. Lily regelt zelf veel voor de school en werkt daar ook,dus het is ook in haar belang.Ze voelde het goed want toen we bij het schooltje aankwamen betaalde zij dus!

Op het schooltje was het super. Ik werd gelijk beetgepakt door een kind of 6 en niet meer losgelaten. Het schooltje had 4 lokalen die van hout zijn getimmerd. Er zitten voornamelijk weeskinderen en hele arme kinderen. Ze hebben ook niet zoals op andere scholen uniformen.

De kinderen hebben ons de lokalen laten zien en er werd een welkomstlied gezongen. De 2 vrijwilligers die er werken , 1 uit Engeland en 1 uit Frankrijk zijn erg leuk met de kinderen daar. We hebben er nog een lesje bijgewoond en nog wat foto's gemaakt. Daarna kregen we uitleg van de directeur.

Op de aanvaring s'morgens na was het een erg geslaagde ochtend.

Daarna hebben we ons door de Tuktuk af laten zetten bij de plaatselijke markt. Geen toeristen te zien dus erg leuk. Wel lag er overal veel bagger want gisterenmiddag heeft het even gestortregent.

De markt zelf was groente, vlees , vis en kledng ect. Het achterste gedeelte was wel erg smerig. Bovenop de vuilnis zaten er 2 vis schoon te maken. Het leverd wel erg leuke foto's op! Iedereen wil graag op de foto , dat maakt het ook wel erg leuk. Geen gezeur om geld enzo. De mensen zijn zo vriendelijk, ook al hebben ze gewoon helemaal niks en wonen ze in houten hutjes die bij de eerste de beste orkaan verdwenen zijn.

Je ziet ook wel veel rare dingen, vrachtwagens echt volgeladen met mensen die uit hun werk komen, een varken achterop de bagagedrager van een brommer ( op z'n rug dan), je komt soms echt ogen tekort.

's avond hebben we weer heerlijk gegeten bij een stalletje langs de straat, dat vinden we nog steeds het lekkerst en leukst. Niet in de pubstreet bij de toeristen met hun patat, ect, maar bij de lokale bevolking( zitten ook wel veel toeristen) maar waar ze alleen cambodjaans eten verkopen.

Donderdag 19-11

Om 5 uur eruit en om 6 uur een Pickup naar de boot van Siem Riep naar Battambang.

De boottrip duurt 6 uur, op houten banken. Je kan ook op het dak zitten maar dat is in de zon niet te houden. Het eerste stuk is door de floating Village, Houten huizen op palen. In het natte seizoen liggen de huizen op het water en in het droge seizoen staan ze een meter of 10 boven de grond. Daarna een stuk over het meer en het laatste stuk over de rivier waar weer van alles te zien is. Veel kinderen, dorpen, vissers ect. Veel mensen wonen ook op een bootje, die stellen echt niks voor en de mensen hebben ook echt niks.

Onderweg een paar keer gestopt om wat lokale mensen op te pikken. Toen we er waren werden we met z'n vieren opgepikt door het Khemara Battangbang hotel. Hotel heeft Lotus lodge ons aangeraden en geboekt voor ons. Kost 25 dollar per nacht per kamer. Groot hotel met Zwembad erbij.

Hans en Sjors zijn ook meegegaan naar Batttambang. Een vader en zoon die bij ons in SiemRiep in hetzelfde hotel zaten. s'avonds gezellig met z'n vieren wezen eten.

Wordt weer vervolgd!!!

Edo

Wat een verhaal weer... vis "schoonmaken" boven op de vuilnis belt, een varken op iemands rug... ik moest echt even lachen bij de gedachte. 10Meter verschil... jeetje best een hoop. Fijne reis verder.. ik kan niet wachten op de foto's

Gr.. Edo

Connie

Wat goed van jullie om naar dat schooltje te gaan!! Leuk om te zien zeker al die blijde gezichten! Ben benieuwd naar het vervolg van jullie reis! Veel plezier!

fam banning

het water komt hier weer met bakken uit de lucht en jullie verhalen zijn dan een welkome afleiding
We wachten alweer op de volgende,dus iedere morgen de computer aan voor de nieuwe belevenissen
Nog veel plezier liefs ma en pa

henny en margreet

hoi inge en hans
gaat alles nog oke daar nouw hier schijnt de zon nu ook even maar ik ga zo weer naar me werk is er erg leuk morgen ook werken geeft niet toch klote weer groetjes henny en margreet