Hans-Inge.reismee.nl

en nog meer luieren!!!!

Woensdag 25-11

Vandaag niet veelmeer gedaan dan op het strand liggen,beetje lopen enzo. S;avonds even in het stadje geweest, nou ja stadje, het bestaat uit 2 straten dus dat heb je ook zo gezien.Wel hebben we gegeten bij en heerlijk visrestaurantje aan de ze. Vis uitzoeken voor de deur, grote Gamba's en Marlijn, met en heerlijke saus.

Daarna nog even naar de nachtmarkt. De temperatuur is hier s' avonds nog steeds 30 gr. Je kan het je niet voorstellen als je al die kou in Ned. hoort. Hier is het echt de hele dag zweten!

Donderdag 26-11

Vandaag een heerlijk dagje weg met de speedboot. Pick up op het strand voor het hotel en we gaan nog op verschillende plekken mensen oppikken. Het is een grote speedboot met een man of 20 erop. En weer allemaal noren, Zweden en 2 engelsen.De 1e stop is bij een grote rots om te snorkelen, de 2e bij een grot waar we doorheen gaan zwemmen. Het is echt stikdonker en als we de grot uitkomen staan we ineens op een klein strandje omgeven door bomen en rotsen. Een beetje alleen op de wereld gevoel.

De 3e stop is op Ko Kradan, een prachtig eiland met helder water,poedersuiker wit strand. Hier hebben we 2 uur en gaan we ook lunchen, zoals altijd weer heerlijk. Rijst met een currysaus met grove groenten en vlees en vis erbij. Met dit weer merk je wel dat je echt op tijd moet eten want dat warme weer vreet energie.

Daarna nog 1 stop om te snorkelen en om 4 uur weer terug bij het hotel. We zijn even gauw in het zwembad gedoken en hebben ons daarna even laten verwennen op het strand met een massage.

Vrijdag 27-11

Vandaag een scooter gehuurd voor een dag en we waren van pplan om het eiiland een beetje over te rijden. Het eiland is niet zo groot ( iets van 32 km bij 8 ofzo) We kwamen bij grotten die je kunt bezoeken. Het was of een half uur lopen ( bergopwaarts, bijna 40 graden) of met de olifant. Nou hebben we al eens op een olifant gezeten maar dat was met de rondreis 4 jaar geleden en erg commercieel. Nu zaten we dus alleen op de olifant ( wel met berijder erbij) midden door de jungle, zonder tentjes om bananen te kopen enzo en zonder iemand tegen te komen. Geweldig maar ook wel en beetje eng. Niet zozeer naar boven maar het weer naar beneden lopen . Je moet er niet aan denken wat er gebeurd als zo'n beest geen zin meer heeft want het zit toch wel erg hoog!

Bij het eindpunt nog 10 min.lopen naar de grot. We moesten daar dus over rotsen klimmen en ik heb dus maar bedankt. Hans is met de gids wel gegaan. Hij moest op z'n handen en voeten door sommige stukken,over een hangend Bamboe bruggetje,door smalle spleten,het was natuurlijk ook stikkedonkjer ontdanks z'n lampje pop z'n hoofd. Hij vond het erg mooi maar was ook weer blij dat hij terug was. En hoe? Roet en roet zwart was hij.

Toen we terug waren,even en duik in het zwembad en toen begon het even te stortregenen.De regen voelt gewoon koud aan, ook omdat het water vd zeeenzwembad gewoon 30 graden is.

Morgen gaan we met de boot naar Railey beach, hier 1,5 uur vandaan. We blijven 2 of 3 nachtjes.

Groetjes weer van ons, we gaan nu wel een beetje aftellen! ( Helaas!!)

Kus van ons

Hans en Inge

fam banning

het is hier nog steeds hetzelfde regen-wind en de temparatuur gat naar beneden. we genieten van jullie verhalen,jammer dat we niet 30 jaar jonger zijn.
hier gaat alles goed,geniet er nog maar lekker van en tot volgende week vrijdag .ma en pa

ilona

voor julli gaat het ook snel denk ik ja maar wij werken gewoon hard door.haha.veel wind vandaag en veel regen al de heeeeele week.nou geniet nog lekker.gr.ilona en de mannen

nr 107

Hoi Hans en Inge,
en genieten jullie op Railey beach? Wij hier wel van een druilerige, sombere zondag. Nog een paar daagjes te gaan en dan zit het er weer op. Ik heb het vanochtend Gerrit verteld en hij is blij dat Hans weer thuis komt. Hij vindt mij toch niet zo lief!
Nog veel plezier en groeten van ons allemaal.
Gr. Cindy